Formål
Autoteket er etableret for at sikre hele autobranchen en hjemmeside, hvor ansatte såvel som ejere kan hente inspiration og praktisk information, som kan hjælpe vedkommende gennem hverdagen på den mest professionelle måde.
Indhold
Autoteket er udviklet og strukturelt opbygget i samarbejde med neteffect. Parterne satser på, at autoteket til enhver tid indeholder de værktøjer, som brugerne finder relevante.
Forsiden
Her finder du indgangen til alle autotekets tilbud, hvad enten du søger i artikeloversigten, pressemeddelelser, branchenøglen, nyt om navne, jobs, markedsplads eller mærker. Klikker du på et af disse ord i højre kolonne, kommer du videre ind i emnet.
Bilmærkerne til venstre har en særlig funktion: Klik på et
mærke og du vil se, at mærkets logo vises foroven
på siden. Samtidig får branchenøglen en særlig sektion for
det valgte mærke.
Hvis du klikker på mærkets
logo foroven, kommer du ind på mærkets egen side i
autoteket, hvor du
finder mange relevante oplysninger.
Efter nyhedsbreve og pressemeddelelser finder du selve branchenøglen, hvor du blot trykker på den
branche eller vareguppe, du er interesseret i.
Hvis du f.eks. under C aktiverer centrallåse, finder du alle de
leverandører, som kan levere centrallåse.
Nyhedsbreve
Du kan tilmelde dig autotekets nyhedsbrev, som løbende udsendes med de seneste nyheder, pressemeddelelser, artikler, jobs, efterlysninger mv. Tilmelding - eller afmelding - kan du foretage lige her. Anfør din e-mailadresse og tryk tilmeld. Du vil herefter modtage nyhedsbrevet, så længe som du ønsker det. Vil du framelde indtaster du din e-mailadresse og trykker frameld. |
|
Din personlige side i autoteket
Er du registreret bruger af autoteket, får du stillet en personlig side til din rådighed. Din personlige side - "minisite" - kan ikke ses af de andre besøgende, og du kan skrive på siden hvad du vil*. For eksempel kan du her gemme links til hjemmesider, som du bruger hyppigt i hverdagen.
Når du som registreret bruger har logget dig ind, kommer du til din personlige side ved at klikke på dit navn øverst på forsiden, eller ved at klikke på minisite lige ved siden af log ud-knappen. Klik derefter på REDIGÉR MINISITE når du vil ind og opdatere din side.
Hvis du vælger ikke at logge ud, vil din PC huske dig fra gang til gang, og du forbliver logget på med de muligheder dette indebærer. Du skal som ved alle andre koder dog passe på, at din kode ikke misbruges.
* Autotekets webmaster
har mulighed for at gå ind på din personlige side. Ulovligt
eller stødende indhold accepteres ikke, bl.a. fordi autoteket jo "lægger brevpapir til".
Pressemeddelelser
Firmaer og organisationer kan udsende pressemeddelelser, men i modsætning til artikler er denne facilitet ikke omkostningsfri. Prisen fremgår af prislisten.
Pressemeddelelser har derfor mere karakter af et kommercielt budskab. Det kan for eksempel være en leverandør til autobranchen, der ønsker at gøre branchen opmærksom på enten et nyt produkt eller et godt tilbud lige nu og her. Redaktionen kan selvfølgelig godt vælge at udsende en pressemeddelelse, som vi finder relevant for hele branchen, og som derfor offentliggøres uden omkostning for afsenderen.
Vi forestiller os pressemeddelelser med emner lige fra nye produkter, gode tilbud, receptioner, nyansættelser til fusioner - blot for at nævne nogle af mulighederne.
Branchenøglen
I branchenøglen finder du i første omgang et stort register, som indeholder alle de brancher og produkter, som leverandørerne har ønsket at optræde under. Det indebærer at såfremt du søger efter et givet produkt eller en given branche kan du blot søge efter den i registret. Lad os tage et eksempel: Du søger efter testudstyr, idet du går ned under T i registret. Klik her på testudstyr og straks fremkommer de firmaer, som opfylder kriteriet.
Det enkelte firma vises med alle relevante data, herunder telefonnummer, fax, direkte link til firmaets hjemmeside samt e-mailadressen. Jo mere firmaet har betalt for, jo flere oplysninger ser du som bruger. Firmaet kan endvidere have valgt sit eget LOGO eller/og måske en særlig skrifttype til firmanavnet. Yderligere kan man anføre en særlig sætning eller et slogan.
Firmaerne kan gøre søgemulighederne endnu mere effektive, dels ved at anvende faciliteten "søgeord" - dvs. at firmaet kan anføre så mange søgeord de ønsker for at hjælpe brugeren frem til netop deres firma. Og dels kan firmaet relateres til et eller flere bilmærker. Førstnævnte søgeord er ikke synlige for brugeren, hvorimod mærket er.
Ved visning af firmaoplysninger finder du tillige en klikbar oversigt over alle firmaets pressemeddelelser, jobs, markedspladsen etc.
Med andre ord: Du kan som firma hjælpe brugeren igennem til netop dit firma ved hjælp af brancher, søgeord, mærker og alle de aktiviteter, som firmaet er engageret i. Og som bruger kan du yderligere søge foroven på siderne, hvor du i den kendte kolonne = søg blot kan anføre, hvad du søger med et stikord, hvorefter du har svaret inden du er begyndt at tælle. Søgefaciliteten går på alt i overskrifter, navne, brancher, mærker og søgeord.
Når du er inde i branchenøglen, kan du ude til højre klikke på ordet "annoncører", hvorefter du vil blive ledt en til en lang liste over firmaer opført i alfabetisk orden. Her klikker du blot på firmanavnet, hvorefter firmaets data vises - ganske på samme måde som ved indgang via brancher.
Markedspladsen
Under markedspladsen har autobranchens firmaer og privatpersoner gode muligheder for at reklamere for varer, de har til salg eller gerne vil købe, bytte eller forære væk. En sådan rubrikannonce kan erhverves til en meget rimelig pris, afhængig af indrykningsperioden og om man ønsker billede i rubrikannoncen eller ej.
Her kan du reklamere for Jaguar-reservedele, trailere, turboladere, gearkasser, "månedens tilbud" eller en værkstedskampagne, der løber hele oktober - emnerne er utallige og mulighederne store.
Vil du af med lidt ældre inventar eller savner du et bestemt stykke værktøj, er løsningen er hurtig indrykning af en rubrikannonce på www.autoteket.dk.
I et hjørne på dit værksted står måske et apparat, du ikke længere bruger, men som fortsat repræsenterer en værdi - både for en kollega og for dig i kroner og øre. Så prøv at komme af med det og send os en mail på marked@autoteket.dk med data om det, du ønsker at sælge - evt. med et godt billede. Og inden du har set dig om, er varen sat til salg på www.autoteket.dk.
Du går måske også rundt og tænker på, om der findes en eller anden kollega, der netop har dét stående, som du går og sukker efter. Det kunne være et antal reoler til dit lager eller lignende.
Glem ikke at mange mennesker har en masse stående, som de ikke bruger, og det kunne jo være, at lige netop dét du søgte fandtes hos en kollega, og sammen kunne I indgå en aftale, som begge parter blev glade for.
Tøv ikke: Send os en mail på marked@autoteket.dk - så tager vi dit ønske med under køb, eller ring på +45 77 34 87 32 - vi hjælper dig gerne med at formulere ordlyden i din rubrikannonce.
En særlig sektion på markedspladsen er rubrikken for efterlysninger:
Alle i autobranchen kender til det! Pludselig står du i en situation, hvor du gerne vil advare dine kolleger – enten i byen eller i hele regionen. Efterlysningerne kan indeholde alt lige fra tabte genstande til advarsler mod bestemte kunder, som udebliver efter en prøvetur, falske kørekort, rygter om mistænkelige personer i byen osv.
Autoteket bringer gratis efterlysninger fra firmaer, som er med i branchenøglen. Send mail med efterlysning til mail@autoteket.dk.
Nyt om navne
Hver eneste dag året rundt er der en eller anden begivenhed i autobranchen, som skal fejres: En lærling bliver udlært - en rund fødselsdag - et forretningsjubilæum - en medarbejder har været i firmaet i 25 år - firmaet har ansat en ny medarbejder og vil gerne fortælle omverdenen om nyheden - du er blevet certificeret ............ ja, rækken af begivenheder er næsten uendelig.
Budskabet om receptionen, fødselsdagen eller jubilæet m.v. viderebringes gennem autotekets sektion "nyt om navne." Også denne service kan ydes til en fornuftigt pris og en indrykning kan ske på få minutter - men husk et godt billede gør budskabet mere levende. Send os en mail på mail@autoteket.dk eller ring på 40 18 07 50. Vi hjælper dig gerne med ordlyden i dit nyeste budskab.
Vil du skrive i autoteket?
Hvem kan optræde som skribenter? Svaret er enkelt: Enhver som har noget på hjerte om aktuelle emner fra autobranchen, vil kunne tilmelde sig som skribent.
Emnerne i autoteket vil være mangfoldige, og antallet af skibenter vil forhåbentlig blive tilsvarende stort. Sidder du og har lyst til at få en artikel med i autoteket, men mangler mod eller måske har brug for en hjælpende hånd til at forfatte teksten, så send os en mail på mail@autoteket.dk, hvorefter vi gerne hjælper med at sammensætte artiklen ud fra dine stikord.
Autoteket bringer ikke anonyme artikler, men der er mulighed for at skrive under pseudonym, når blot skribentens virkelige navn er redaktionen bekendt.
Med disse brede muligheder, som er helt uden udgift for skribenten, håber vi på en livlig debat med mange spændende artikler i autoteket.
Annoncer
annonce
|
Autoteket rummer tillige mulighed for at medtage eksterne annoncer fra leverandører eller andre, som måtte være interesseret i at udnytte trafikken på hjemmesiden. Vores system er indrettet til at vise 6-7 annoncer på hver side.
Vi er overbeviste om, at annoncer kan være effektive uden at irritere de besøgende. Undersøgelser har vist, at placering af klik-annoncer i højre spalte er god, fordi man ofte har opmærksomheden - og musen - i det område, bl.a. når siden rulles op eller ned.
Vi håber på, at vores holdning er bæredygtig - også økonomisk - til gavn og glæde for vore brugere.
Se specifikationer for klik-annoncer
Teknik
For at du kan få det fulde udbytte af autoteket, skal din internet-browser være i orden. Er din browser mere end et år gammel, bør du sørge for at få en opdateret version. Den kan hentes gratis fra leverandørens hjemmeside.
Browseren skal være indstillet til at køre JavaScript og til at acceptere "cookies". Begge dele er standardindstillinger.